Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Hon blir ny marknadschef på Gina Tricot

Publicerad: 4 juni 2018, 13:32

Liza Manestam lämnar den amerikanska eyewear-koncernen Marchon och blir ny marknadschef på Gina Tricot.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Som nordisk marknadschef på Marchon har Liza Manestam bland annat arbetat med varumärken som Calvin Klein, Chloé, Nike och Karl Lagerfeld. Utöver arbete med kända varumärken var hon även med och lanserade nordiska varumärken runtom i världen.

Nu tar hon klivet in i klädbranschen när hon blir ny marknadschef på Gina Tricot.

– Gina Tricot är ett unikt företag som befinner sig i en spännande förändringsresa mot den nya tidens handel. Jag ser fram emot att, tillsammans med mina nya kollegor, få fortsätta göra en inspirerande och innovativ kommunikation med kundupplevelsen i fokus, säger Liza Manestam i ett pressmeddelande.

Mellan 2011 och 2015 drev hon det egna event- och pr-bolaget Manestam Event & PR.

– Vi är glada att ha Liza onboard i teamet. På Gina Tricot finns det mycket energi, driv och nytänk. Det finns mycket att hittills vara stolta över och vi har många spännande projekt i pipelinen där Liza kommer tillföra mycket för oss, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.