Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir ny marknadschef på Wrapp

Publicerad: 23 Januari 2019, 14:25

Aage Reeslev och Therese Lundquist.

Therese Lundquist blir ny head of marketing & pr för belönings-nätverket Warpp.


Wrapps tjänst går ut på att kunder kopplar sitt betalkort till dem och att tjänsten därefter följer ens köpbeteenden och automatiskt kopplar på olika belöningar kopplade till återkommande köp.

Nu utser man en ny head of marketing & pr i Therese Lundquist.

– Tiden är mogen för ett nytt intelligent belöningssystem baserat på transaktionsdata. Suget efter relevanta erbjudanden i det brus som pågår är stort. Wrapp har nu möjlighet att inte bara skapa en teknisk integration och paketering i bankapparna utan också på riktigt skapa relevans i kommunikationen både för företag och slutkonsument, säger Therese Lundquist i ett pressmeddelande.

Nyligen slogs Wrapp ihop med fintech-bolaget Meniga och avser att skala upp sin verksamhet. Numera har bolaget cirka 150 medarbetare.

– Therese med sin stora erfarenhet inom både retail och digital marknadsföring samt growth mindset kommer vara en nyckel till att etablera transaktionsdriven marknadsföring (sk TDM) i Norden. Wrapp kommer att servera det retailers vill ha: - nöjda kunder i både fysiska och digitala kanaler kryddat med insikter och analyser, baserat på riktiga köp, säger Aage Reeslev, grundare Wrapp.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.