Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir ny marknadsdirektör på målarfärgsjätten

Publicerad: 7 Februari 2020, 09:46

Efter sju år inom Beckers tar Anna Björklund klivet upp som marknadsdirektör för hela Tikkurilakoncernen.


Ämnen i artikeln:

Tikkurila

Den finska färgtillverkarkoncernen Tikkurila äger varumärken som Beckers, Alcro och Tikkurila. De senaste sju åren har Anna Björklund jobbat som marknadschef för Beckers och head of customer marketing på koncernen, nu tar hon ytterligare ett kliv upp och blir marknadsdirektör för hela koncernen.

– Branschen står inför stora möjligheter men också många utmaningar vilket innebär att vi är i en spännande förändringsfas just nu. Jag är övertygad om att vi har vad som krävs. Mitt fokus ligger på att ta tillvara på styrkan och kompetensen som finns internt hos våra medarbetare samt hos våra samarbetspartners, säger Anna Björklund i ett pressmeddelande.

Tillsammans med Tikkurilas nya Sverigechef Jan Lindgren kommer hon framöver jobba med att digitalisera koncernens varumärken.

– En digitaliserad färgbransch är en förutsättning för att möta framtiden. Det ska bli otroligt kul att få axla min nya roll och dra nytta av mina tidigare erfarenheter för att lyckas med den nya organisationen och stärka vår position framåt, fortsätter Anna Björklund.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tikkurila

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.