Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir ny marknadsdirektör på Paulig

Publicerad: 23 Mars 2020, 08:45

Paula Backman.

Foto: Pressbild

Paula Backman har utsetts till chief marketing officer och medlem i Pauligs koncernledningsgrupp.


Ämnen i artikeln:

Santa Maria

Paula Backman har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom FMCG-företagen Essity och Johnson&Johnson. Hon har varit ansvarig för både konsument- och kundmarknadsföring på både lands- och regional nivå och har också lett arbetet med varumärkeskategorier på global nivå. För närvarande arbetar hon som global brand director på Essity och är i sin roll ansvarig för Tenas globala strategier och innovationer.

Nu har Paula Backman rekryterats till rollen som chief marketing officer på Paulig och tar plats i bolagets koncernledningsgrupp. Paulig har varumärken som Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco.

– Paulas internationella erfarenhet av att bygga konsumentvarumärken kommer att komma väl till nytta i implementeringen av vår tillväxtstrategi och är ett led i vår resa mot en marknadsföringsorganisation i världsklass, säger Rolf Ladau, koncernchef för Paulig, i ett pressmeddelande. 

Paula Backman kommenterar:

– Jag är mycket stolt över att börja på Paulig, ett företag med starka varumärken, sunda värderingar och fantastiska innovationer. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta resan tillsammans för att driva framgångsrika varumärken och bidra till Pauligs framtida framgång.

Paula Backman börjar i sin nya roll den 15 juni 2020.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Santa Maria

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.