Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir Systembolagets nya kommunikationschef

Publicerad: 9 Juli 2018, 07:54

Foto: Pressbild

Kristina Stutterheim har flera års erfarenhet som chef och ledare. Nu lämnar hon som kommunikationschef för Riksteatern och ansluter till Systembolaget.


Ämnen i artikeln:

RiksteaternSystembolagetKommunikationschef

Kristina Stutterheim blir Systembolagets nya kommunikationschef. Hon har sedan tidigare flera års erfarenhet som ledare och chef. Hon kommer senast från en roll som kommunikationschef på Riksteatern och har sedan tidigare även haft samma roll på Lärarförbundet.

– Det var ett spännande uppdrag som kom i min väg som jag gärna ville ta mig an. Jag har alltid varit en ivrig förespråkare för systembolaget och deras idé om folkhälsa som ju är grunduppdraget. Jag har alltid beundrat deras kommunikation och det de gör, och som konsument det jag möter i butik vad gäller servicenivå och bemötande - så det känns som ett spännande steg, säger Kristina Stutterheim till Resumé.

Kristina Stutterheim tillträder sin nya tjänst 8 oktober. Då kommer hon att ta sig an en stor avdelning, där hennes uppdrag blir att arbeta med kommunikationsutvecklingen.

– Det görs så mycket bra idag, men systembolaget som alla andra måste ju hela tiden utvecklas - hur använder vi de digitala möjligheterna till exempel? Jag har i alla mina uppdrag jobbat mycket med att hela tiden skruva på kommunikationen vilket behövs för att hänga med i utvecklingen i dagens kommunikationslandskap.

När hon nu går in som kommunikationschef för Systembolaget ser hon en röd tråd i sina arbetsval; där skola, kultur och folkhälsa är i fokus.

Blir det ett extra stort ansvar när man ansvarar för kommunikationen av ett bolag som säljer alkohol?
– Det tycker jag absolut. Jag har haft stort ansvar i de andra uppdragen också, medlemsorganisation, statlig finansiering, folkrörelse. Systembolaget med sitt viktiga uppdrag är ytterligare ett steg i det här och kommunikationen är jätteviktig och hur man hamnar rätt med folkhälsan som huvuduppdrag.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.