Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 30 Augusti 2016, 07:49
Fredrika Fredmark tar med sig erfarenheterna från Max nya gröna tänk till riksdagens gröna parti.
Max pr-ansvarige lämnar hamburgerkedjan för att jobba med regeringens långsiktiga kommunikationsarbete.
Kommunikationsavdelningen på Miljöpartiet har lagt en minst sagt pressad period bakom sig. Har man nu kommit fram till att erfarenheter från Max framgångsrika gröna kampanjer kan vara till nytta? Partiet anställer nämligen hamburgerkedjans pr-ansvarige Fredrika Fredmark – som ska ta sig an MP:s långsiktiga kommunikationsarbete.
– På Max har jag jobbat med hamburgare men egentligen mest med hållbarhetskommunikation. Det jag tar med mig därifrån är att det går alldeles utmärkt att kommunicera hållbarhet och klimat och att det går att kombinera med jobbskapande och lönsamhet med ett hållbart tänkande, kommenterar hon som nu får titeln biträdande planeringschef i Statsrådsberedningen.
Helena Hellström Gefwert, biträdande presschef i regeringskansliet (MP):
– Fredrikas erfarenhet från att arbeta med hållbarhetsfrågor i näringslivet kommer tydliggöra att det är lönsamt och smart att ställa om sitt företag och samhället i stort.
Mårten Färlin