Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon ska ansvara för varumärket Oumph!

Publicerad: 14 Augusti 2018, 07:29

Victoria Norviit blir brand and category manager för Food for progress varumärke Oumph!


De senaste åren har vegoprodukten Oumph! spridit sig i de svenska livsmedelsbutikernas kyldiskar. Utöver i Sverige finns Food for progress-produkten i Danmark, Norge, Finland och Storbritannien.

Nu får Victoria Norviit, tidigare på Lantmännen, uppdraget att vidareutveckla produktens varumärke och kategori.

– Vi är jätteglada över den här rekryteringen. Victoria har gedigen kunskap om både branding och kategoriutveckling, vilket kommer att vara värdefulla kompetenser på väg in i nästa fas med Oumph!. Nu stärker vi närvaron och sortimentet på redan befintliga marknader, samtidigt som vi går in på flera nya marknader, säger Henrik Åkerman, marknadschef på Food for progress.

Tidigare i karriären har Victoria Norviit jobbat som brand och social media manager på OLW/Orkla.

– Jag har erfarenhet av hållbara livsmedel och produktutveckling och ser detta som en fantastisk möjlighet att bli en del av teamet och arbeta för att ännu fler ska upptäcka Oumph!, det överlägset bästa växtbaserade alternativet på den svenska marknaden, säger Victoria Norviit.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.