Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Hon ska sälja Fokus

Publicerad: 17 oktober 2017, 07:52

Petra Jängnemyr är ny försäljningschef på Fokus. Hon har tidigare jobbat på bland annat Bisnode och LRF Media.


Ämnen i artikeln:

FokusClaes de Faire

Fokus anlitade tidigare Tillväxtbolaget för att sköta försäljningen. Nu plockar de hem affären och anställer Petra Jängnemyr som försäljningschef. Hon kommer närmast från Bisnode där hon jobbade som storkundsansvarig. Tidigare i karriären har hon varit på All Over Press, Åkesson Curry och LRF Media.
– Jag är glad att vi hittat Petra. Hon har en gedigen bakgrund och blir en viktig medarbetare som ska hjälpa till att driva Fokus mot lönsamhet, säger tidningens publisher Claes de Faire.

Fokus har gått med förlust varje år sedan starten 2005. Ändå är målsättningen att börja gå med vinst i framtiden.
– Jag är glad att vi hittat Petra. Hon har en gedigen bakgrund och blir en viktig medarbetare som ska hjälpa till att driva Fokus mot lönsamhet, säger tidningens publisher Claes de Faire.

Hur går det med lönsamheten?
– Det är tufft att driva ett litet mediebolag 2017 med kvalitet som signum. Vi har som ambition att kunna tjäna pengar på det, men samtidigt finns det en långsiktighet hos ägarna. Vi gör också en del digitala investeringar för att rusta inför framtiden.

När når ni break even?
– Inte i år. Vårt resultat blir ungefär som förra året. Men vi har också gjort ett förändringsarbete som gör att vi står rustade inför nästa år.

Hur då?
– Vi är i många bäckar små-branschen. fokus Det handlar om att fokusera på det som är viktigt, vad som kan göras smidigare och vad som kostar oproportionerligt mycket.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FokusClaes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.