Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon ska styra Epidemic Sounds marknadsföring

Publicerad: 9 December 2019, 15:14

Ellen Kvarby.

Foto: Pressbild

Ellen Kvarby, tidigare kreativ chef på Sony Music, blir ny vice president of marketing på techbolaget Epidemic Sound.


Ämnen i artikeln:

Sony MusicCannes LionsInhouse

I början av sommaren meddelande techbolaget Epidemic Sound att de tagit in investeringar på 200 miljoner kronor. Ellen Kvarbys roll som ny vice president of marketing kommer innefatta att se över och forma Epidemics marknadsförings- och samarbetskampanjer med det växande nätverket av globala kreatörer.

Som tidigare kreativchef på Sony Music Sverige har Ellen Kvarby lett och utvecklat Sonys inhousebyrå. Hon arbetade bland annat nära kent, och skapade deras sista kampanj ”Funeral For kent - Sweden’s Biggest Rock Band” som tog hem ett pris och tre nomineringar under Cannes Lions 2017. Den vann även priset för ”Årets bästa kampanj” under Inhousegalan 2017.

– Epidemics resa är något jag följt en lång tid. Jag är spänd på att fortsätta skapa kraftfulla marknadskampanjer tillsammans med våra kreatörer och bidra till Epidemics mål att ljudsätta världen, säger Ellen Kvarby i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.