Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Hon ska ta FamiljenPangea till nästa nivå

Publicerad: 31 augusti 2016, 14:14

Ulrika Almquist blir vd på FamiljenPangea.

Foto: Pressbild

Ulrika Almquist har en gedigen erfarenhet från byrå- och kundsidan. Nu ska hon leda FamiljenPangea till nästa nivå.


Ämnen i artikeln:

FamiljenPangea

I våras slutade Emma Broms efter åtta år som vd för FamiljenPangea. Nu har byrån gjort klart med hennes efterträdare i form av Ulrika Almquist. Hon kommer närmast från Försvarsmakten där hon byggt upp och drivit avdelningen för servicedesign och kommunikation. Dessförinnan har hon en lång karriär från kund- och byråsidan i ryggen.

Bland annat har Ulrika Almquist varit kundansvarig projektledare hos både DDB och Lowe Brindfors. Hon har också drivit eget med uppdrag som Arlanda och Swedavia, varit kultur- och fritidschef för Sigtuna Kommun och marknads- och kommunikationschef på Tengbom Arkitektfirma.
– FamiljenPangea står idag på en stadig grund och har en tydlig strategi för framtiden. För att leda byrån framåt ville vi rekrytera en tydlig och stark ledare som brinner för att driva utveckling och förändring. Ulrika Almquist motiveras av utveckling. Hon har drivit digitalisering och professionalisering av verksamheter och erbjudanden på både kund- och byråsida, säger styrelseordförande Johan Sjökvist i en kommentar.

I våras vann FamiljenPangea sitt första Guldägg i Identitetsdesign för deras stora SL-jobb. Framöver hoppas de på mer av den varan.
– Rekryteringen av Ulrika är en del av en större kompetenssatsning som FamiljenPangea genomför just nu med målet att leverera ännu bättre kundupplevelser. Under våren har byrån rekryterat ytterligare fem personer för att stärka det strategiska erbjudandet i riktning mot service design, kommenterar en av FamiljenPangeas huvudägare Mats Eriksson.

Själv drivs Ulrika Almquist av möjligheterna att fortsätta utvecklingsresan:
– Med erfarenhet från både kund- och byråsida hoppas jag kunna tillföra kompetens och energi, samt mod att lyfta på nya stenar. Min uppfattning är att om man ska lyckas med service design finns det inte längre byrå- respektive kundsida, bara en gemensam sida där målgruppsinsikter och verksamhetsförståelse paras med kreativitet. Det kräver nya sätt att arbeta på tillsammans med kunderna. Min första tid kommer jag lyssna in och lära känna alla begåvade medarbetare och kunder, för att sedan tillsammans hitta vår väg fram.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FamiljenPangea

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.