Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon tar över som marknadschef för Triss, Lotto och Keno

Publicerad: 15 Februari 2021, 09:27

Foto: Gustaf Waesterberg / WAESTERBERG Photography AB

Christina Kilström tillträder mitt under pågående byråupphandling.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Tjänsten som chef för försäljning och marknad på Svenska Spels turspelsverksamhet har stått vakant under en längre period. Nu tillsätts den av Stockholmsmässans marknads- och kommunikationsdirektör Christina Kilström. Hon tillträdde sin tjänst den 1 februari. Turspelen är med 4,79 miljarder i nettospelintäkt Svenska Spels största affärsområde och nästan dubbelt så stort som sport & casino och Casino Cosmopol & Vegas.

– Jag är väldigt glad att välkomna Christina Kilström till drömfabriken Svenska Spel Tur. Hennes erfarenheter inom kundupplevelse, digital utveckling, försäljning samt varumärken från bland annat Coca-Cola, Ebay, Vattenfall och nu senast Stockholmsmässan blir en stor tillgång. Det är en spännande tid där starka varumärken och förmågan att anpassa oss till en snabbt föränderlig omvärld och nya kundvanor är viktigare än någonsin. Jag ser också fram emot att Christina med sin bakgrund inom digital transformation ska bidra med ett agilt och inkluderande ledarskap, säger Anna Romboli, affärsområdeschef Svenska Spel tur.

Christina Kilström tillträder i en period då Svenska Spel befinner sig i flertalet upphandlingar där turspelen står för den näst största. Senast det begav sig gick uppdraget till King som drivit konceptet ”Drömfabriken”. 

– Svenska Spel är ett mycket spännande företag och en inspirerande och rolig arbetsplats. Med en stark position på spelmarknaden där vi förra året hade ett rekordår gällande antalet miljonvinster till kunderna, vår koppling till idrotten, ett gediget spelansvar och starka varumärken som Triss och Lotto förverkligar vi både små och stora drömmar, säger Christina Kilström, chef försäljning och marknad Svenska Spel tur.

På koncernnivå har Svenska spel sedan omregleringen av spelmarknaden satsat hårt på att profilera sig som ett schysstare och mer ansvarstagande alternativ till konkurrenterna.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.