Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Hon tar över som ny marknadschef på Åhléns

Publicerad: 15 januari 2021, 13:35

Charlotte Wessmans uppdrag blir att knyta kunderna närmare varumärket Åhléns.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

I slutet av 2020 meddelade Cecilia Mortimer Meurling att hon skulle lämna rollen som försäljnings- och marknadschef på Åhléns. Under hennes tid på bolaget har de framför allt utvecklat e-handeln.

Nu har Åhléns gjort klart med hennes ersättare i form av Charlotte Wessman. I och med förändringen tycks tjänsten dessutom gå tillbaka till en mer renodlad med fokus på marknadsföring, varumärke och kommunikation.

– Jag är mycket glad över att få bli en del av Åhléns och att framöver tillsammans med marknadsteamet, få vara med att inspirera och utveckla ett så spännande och starkt varumärke och Åhléns kundrelation för framtiden, säger Charlotte Wessman.   

Uppdraget för Charlotte Wessman är enligt Åhléns att förtydliga Åhléns position och stärka kundernas relation till varumärket. Hon kommer att tillträda tjänsten i mars och kommer senast från en roll som marknadsdirektör på Marbodal. Tidigare i karriären har hon jobbat inom Aco Hudvård, Frödinge Mejeri och Wasabröd.

– Vi är väldigt glada över att Charlotte Wessman nu tar rollen som Åhléns Marknadschef. Charlotte är en stark ledare, har lång erfarenhet av att driva förändring, samt skapa koncept baserade på kundinsikt med syftet att bygga starka varumärkespositioner, vilket kommer att vara en fantastisk tillgång för Åhléns, säger Annica Hagen, vd Åhléns. 

Annica Hagen tog över som vd på Åhléns sommaren 2020 och kom då från möbelkoncernen Nobia, där varumärket Marbodal ingår. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.