Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon tar över Swedish Content Agencies

Publicerad: 9 November 2017, 09:31

Madeleine Bäck tar över som vd på contentbyråernas branschorganisation.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerSwedish Content Agencies

I somras meddelande Elisabeth Thörnsten att hon slutar som vd på branschorganisationen Swedish Content Agencies. Nu står det klart att hon ersätts av Madeleine Bäck, tidigare vd på contentbyrån A4 och numera på Storymark.
– Vi ser henne som rätt person att driva branschfrågor vidare, öka affärsnyttan för medlemmarna och kommunikationsköparna. Vi har under detta och föregående år tagit fram och implementerat en ny strategi, där vår huvudinriktning är att vi agerar kunskapsnav inom content marketing och främjar våra medlemmar, kommunikationsköparna och branschen som helhet, säger Maria Westman, ordförande för Swedish Content Agencies, i ett pressmeddelande.

Madeleine Bäck har en bakgrund som journalist, redaktör, affärsutvecklare och projektledare inom dagspress, magasin och byråvärlden. I sin nya roll vill hon bidra till ökat kunskapsutbyte i contentbranschen.
– Idag jobbar de flesta av medie- och kommunikationsbranschens bästa berättare och marknadsförare med content marketing. Det är en guldgruva som förtjänar att få ta ännu mer plats. Jag kommer att i första hand att fokusera på att ta fram största möjliga affärsnytta och skapa forum för kunskapsutbyte, kommenterar hon.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.