Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Humblebee rekryterar creative strategist

Publicerad: 11 oktober 2017, 11:53

Russell Clark och Humblebees vd Tove Bäcker.

Digitala studion Humblebee rekryterar Russell Clark som creative strategist.


Ämnen i artikeln:

Humblebee

Russell Clark kommer närmast från digitala byrån BRV, en byrå han själv var med och grundade. På Humblebee får han rollen som creative strategist.

– Att få arbeta med varumärken som Volvo och Stena kring uppkopplade produkter och tjänster är en utmaning som jag inte kunde motstå. Jag vet ingen annan digital studio med samma förmåga som Humblebee att snabbt kunna ta fram en prototyp som löser kundens behov eller skapar en helt ny affärsmodell. Det är en ren glädje att se dem in action, säger Russell Clark.

Humblebee har under året rekryterar flertalet personer och har nu 25 anställda med säte i Göteborg.

– Russell kommer till Humblebee med stor erfarenhet av att driva företag, kreativa processer och digitala innovationsprojekt. Han kommer dels göra oss starkare som företag dels hjälpa våra kunder till konkurrensfördelar de inte haft tidigare, säger Tove Bäcker, vd på Humblebee.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Humblebee

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.