Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Icon tar in ny delägare

Publicerad: 7 September 2015, 09:49

Peter Smirnakos, Hanna Willquist och Joel Persson.

Icon, som tidigare i år bröt sig loss från Bonnier Tidskrifter, värvar Hanna Willquist från sin förra arbetsgivare. Hon blir ansvarig för Icon Brands erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Peter SmirnakosContentbyråerMediebranschenIconBonnier Tidskrifter

I början av sommaren rapporterade Resumé att livsstilsmagasinet Icon och deras byråverksamheten Icon Brands lämnade Bonnier Tidskrifter. Istället tog grundarna Joel Persson och Peter Smirnakos över bolaget på egen hand. Nu presenterar de en värvning från just Bonnier Tidskrifter – konceptchefen och kreativt ansvariga Hanna Willquist.

Hos Icon blir hon delägare och ansvarig för att utveckla Icon Brands.

– Jag har haft förmånen att jobba med Joel och Peter på Bonnier Tidskrifter. De insåg tidigt vikten av att skapa unikt innehåll och har tagit storytelling till en ny nivå i Sverige. Det ska vi fortsätta att göra – både inom ramarna för Icon Magazine, men framför allt genom byrådelen Icon Brands, där vi hjälper företag som vill lyfta sin kommunikation med kvalitetsinnehåll, design och paketering, säger hon i en kommentar.

Icon Brands har bland annat gjort Ikeas internmagasin "Sweden Today" och Fjällrävens globala katalog. Framöver vill de bredda contenterbjudandet ytterligare.

– Att kunna addera en så kreativ och mångsidig person med Hannas bakgrund är ett viktigt led i vår ambition att göra Icon Brands till en av Sveriges vassaste kreativa contentbyråer med ett unikt fokus på kvalitet och värdeskapande, säger Peter Smirnakos.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.