Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

JMW byter vd och breddar erbjudandet

Publicerad: 17 November 2015, 09:22

Björn Mellstrand tar ett kliv tillbaka. Ny vd på JMW är Louise Leo.

Foto: Pressbild.

Efter 13 år som vd lämnar Björn Mellstrand över stafettpinnen till Louise Leo.


Ämnen i artikeln:

Louise LeoVDBjörn MellstrandPR-ByråerJMW

Björn Mellstrand tar nu ett kliv tillbaka och ska framöver fungera som arbetande styrelseordförande på JMW. Han kommer att fungera som rådgivare för flera av byråns kunder, men också arbeta med att utveckla byråns erbjudande. Målet är att kunna erbjuda en bredare palett av tjänster.

– JMW går nu in i en spännande fas av tillväxt och breddat erbjudanden, då krävs det ett förstärkt ledarskap. Louise har under vår tid tillsammans visat att hon leder med empati och trygghet och jag är mycket glad att hon blir vår nya vd. Själv kommer jag att fokusera mer på en rådgivande roll mot våra uppdragsgivare och fortsätta utveckla JMWs affär på en marknad där PR och innehåll får en allt mer central roll i marknadsföringen, säger han i en kommentar.

Ny vd är Louise Leo som i dag är partner på JMW. Hon anslöt till byrån 2014 efter att ha arbetar i egen regi samt som pr-ansvarig på Microsoft.

– JMW är inne i ett expansivt skede vilket kräver ett förändringsarbete. Det här är en resa som vi påbörjat under året och som jag jobbat mycket med. Det känns därför kul och spännande att få ytterligare ansvar i att leda medarbetarna framåt. För mig är JMW lite som en drömfabrik, det spelas in film, appar designas, maskiner byggs, det stylas produktutskick till pressevent och skapas långsiktiga kommunikationskoncept bara för att nämna lite. Det är det här, den samlade kompetensen och konstanta nyfikenheten hos medarbetarna som gör det så kul att gå till jobbet varje dag, säger Louise Leo.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.