Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Johan Baettig ny cd på Chimney

Publicerad: 21 September 2018, 06:09

Johan Baettig

Foto: Pressbild

Med flertalet priser från Guldägget och Cannes Lions är Johan Baettig en eftertraktad cd på den kreativa marknaden – nu går han till Chimney.


Ämnen i artikeln:

ChimneyJohan BaettigCannes LionsGuldägget

Chimney rustar upp med den prisbelönte kreatören Johan Baettig. Han kommer närmast från Publicis.Sapient, men har även haft en sejour på byråer som Åkestam Holst och Mother i London.

Under åren har prisats för sina insatser och erövrat flertalet priser från Guldägget och Cannes Lions. Samarbeten med kända varumärken som Nike, ATG, Coca-cola, Barclays och Volvo har gjort honom till en populär kreatör.

– När vi nu bygger Chimney för framtiden utgör Johan en viktig pusselbit. Hans kreativitet och förmåga och tänka utanför boxen är något i särklass. Han är också extremt duktig på att leda kreatörer och skapa relevant och engagerande content för kunder. Hans internationella bakgrund är också ett plus i en allt mer gränslös värld. It's a win win situation, säger Bo Thorp, Business Area Director på Chimney, i en kommentar.

Johan Baettig ser fram emot att vara en del av Chimneys fortsatta utveckling:
– Jag har en relation med Chimney sedan tidigare och vet att det är ett kreativt bolag som håller allra högsta klass både i skapande och leverans. Jag känner mig lite som Kalle i Chokladfabriken när jag nu får sitta i samma hus och har möjlighet att få mina idéer visualiserade av dessa fantastiska artister. Johan brinner för stora idéer som gör skillnad på riktigt och tar gärna den senaste tekniken till hjälp för att få fram budskapet.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.