Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Johan Pihl tillbaka som ECD på RBK

Publicerad: 4 Juni 2019, 07:03

Johan Pihl

Under våren har samarbetet mellan RBK och hållbarhetsprojektet Doconomy, där Johan Pihl är en av grundarna intensifierats. Samarbetet innebär nu att Johan Pihl blir mer aktiv och kliver tillbaka i rollen som executive creative director på RBK.


Ämnen i artikeln:

DoconomyJohan PihlRBK

Att Johan Pihl, som lämnade RBK för Making Waves för några år sedan. Innan årskiftet grundade han Doconomy, bland annat tillsammans med Mathias Wikström på RBK. Johan Pihl återvänder i ECD-rollen eftersom byrån ser en möjlighet till korsbefruktning med Doconomy. Hållbarhetsprojektet skapar förutsättningar för en helt ny typ av byråuppdrag där hållbarhet och spårbarhet integreras i affärsmodellen.

– Vi känner Johan sedan länge. Han delar mycket av både vår historia och vår ambition vad gäller att bygga hållbar kommunikation som skapar värde på flera sätt. Hans insats som kreativt ansvarig i vårt team, nu senast med DO Black, är bara ett av flera exempel. Johans roll blir framförallt strategisk där han kommer vara med att skapa RBKs framtida erbjudande och han kommer även ingå i RBKs styrelse, säger Kajsa Öijerholm, vd på RBK i en kommentar.

Under tiden på Making Waves agerade Johan Pihl  creative director och arbetade med bland annat The Humanium Metal Initiative - ett internationellt uppmärksammat projekt som belönades med två Grand Prix och tre Guldägg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DoconomyJohan PihlRBK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.