Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 23 Oktober 2019, 11:36
Johanna Johansson.
Foto: Pressbild
Volts art director Johanna Johansson har uppmärksammats för sitt arbete med Kreatörskvinnor och det globala initativet Ad Women. Nu lämnar hon sin tidigare arbetsplas för Ingo.
Efter tre år lämnar Johanna Johansson Volt för att bli art director och head of innovation på Ingo.
Hon har under senaste åren gjort flera hyllade kampanjer för Försvarsmakten tillsammans med Volt och återkommande placerats på Resumes lista över Näringslivets 150 Superkommunikatörer för sitt arbete med Kreatörskvinnor och det globala initiativet Ad Women. Johanna Johansson fick dessutom Kycklingsstipendiet för tre år sedan och är belönad i Guldägget.
LÄS MER: "De är näringslivets 150 superkommunikatörer"
– Johanna är en snillrik och mångsidig kreatör, som trots sin unga ålder gjort stormkliv in i branschen. Tror det är tredje jag har frågat henne och nu stämde äntligen allt. En rekrytering vi är glada och stolta över, säger Ingos executive creative director Björn Ståhl i ett pressmeddelande.
Johanna Johansson kommenterar:
– Även om vi som bransch säljer kreativitet är det ganska sällan vi lyckas vara verkligt innovativa. Jag dras nog mest till idéer som utmanar ramarna, som inte genast passar in i en media-kategori. Den är här Ingo är som bäst och min roll kommer att handla om att stärka Ingos erbjudande ännu mer på den fronten.