Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Johanna Sahlman lämnar Halebop – han ersätter

Publicerad: 13 december 2021, 13:06

UPPDATERAD. Johanna Sahlman, tidigare Head of Halebop, går över till Telia.


Ämnen i artikeln:

HalebopTelia

Johanna Sahlman var Head of Halebop i nästan fyra år, men gick redan i våras in i en interrim-roll som ansvarig för kundupplevelsen för Telia. Nu blir hon alltså permanent chef för kundupplevelsen på Telia. Hennes officiella titel är Head of CX B2C. 

– Jag tog en interrimsroll som nu har blivit permanent, helt enkelt, säger hon.

– Det är svårt att lämna, jag älskar Halebop, men ibland måste man testa något nytt också.

Ny Head of Halebop blir Nicklas Stuxgren, som tidigare varit säljchef på Halebop. Han kommer senast från en roll som Head of Hardware and Services på Telia.

I ett pressmeddelande som skickades ut i samband med en kampanj uttalade sig Nicklas Stuxgren om planerna framåt:

– Vi har också påbörjat en varumärkesförflyttning, och det ville vi göra tydligt. Halebop är ett varumärke som har en nära relation till sina kunder, därför tar vi ett ordentligt kliv framåt – men är fortsatt ”Sveriges schysstaste mobiloperatör”.

I nuläget genomför Halebop en kampanj tillsammans med Blck, där man vill locka fler att uppgradera sig till Halebop. 

Den nya Head of Halebop, Nicklas Stuxgren, kallar sin nya roll för en drömroll.

– Det är ett drömjobb inom telekom. Jag har tidigare varit på Halebop som försäljningschef så nu när jag fick frågan om att komma tillbaka så kändes det helrätt.

Vad blir din främsta uppgift?
– Halebop har vunnit Svenskt Kvalitetsindex 12 gånger, det är vi otroligt stolta över. Men konkurrensen om kunderna är stenhård, så det gäller att hela tiden fortsätta att vara lyhörda och snabbfotade. Uppdraget är att fortsätta att leverera enkla och schyssta tjänster som våra kunder gillar. Våra befintliga kunder kommer vara fortsatt viktigast för oss.

Ni har påbörjat en varumärkesförflyttning i och med den nya kampanjen med Blck - hur ser planerna ut framåt?
– Vi fortsätter på det spår vi har slagit in på sedan länge där vi utmanar den traditionella telekomkommunikationen. Det gör vi på olika sätt och vi visar även vad vi menar i vår nyligen lanserade kommunikation – där budskapet är ”Uppgradering i alla former”. Att göra det lite oväntade är en del av vårt Halebop DNA.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

HalebopTelia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.