Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

John Mellkvist till BerntzonBylund

Publicerad: 26 Oktober 2016, 07:41

Hans Bylund, John Mellkvist och Joakim Berntzon

Varumärkesstrategen John Mellkvist går till reklambyrån BerntzonBylund och blir strategisk projektledare.


Ämnen i artikeln:

John MellkvistBerntzonBylund

John Mellkvist har en lång bakgrund i kommunikationsbranschen bakom sig på byråer som Brindfors, Hall & Cederquist, Grow och Identity Works, sitter i Berghs advisory board och är för Resumés läsare känd som återkommande framtidsspanare och trendanalytiker.

– BerntzonBylund är inne i en spännande fas och det som fångade mig var dels en samsyn på kommunikation och varumärken, men också att de har så mycket energi. De vill ständigt utveckla både sig och sina kunder och det hoppas jag kunna hjälpa till med, säger John Mellkvist i ett pressmeddelande.

Inom BBS-koncernen ingår även  Mindmakers-PR, Socialminds och Wonderland Event- BerntzonBylund som är en del av BBS Group har utsetts till årets byrå 2014 och 2015. Inom BBS är man sammanlagt 42 medarbetare.

– John Mellkvist förstärker vårt strategiska fokus, det blir allt tydligare hur viktigt det är med strategisk kompetens i uppdragen. John har ett brett varumärkes- och kommunikationskunnande och dessutom en spännande profil som kommer kunna göra stor nytta i våra uppdrag säger Joachim Berntzon, vd, BerntzonBylund i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.