Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Jung rekryterar prisbelönta kreatörer

Publicerad: 20 Juni 2017, 14:17

Jung rekryterar Ingrid Sydow som senior kreatör och Meron Mangasha som junior copywriter.


Ämnen i artikeln:

Jung

Ingrid Sydow rekryteras från Geelmuyden Kiese där hon arbetade som creative director. Innan dess har varit på Prime, Great Works, The Fish Can Sing och Leo Burnett och mottagit priser på bland annat Cannes Lions, Eurobest och Sabre Awards.

– Jag har följt Jungs utveckling genom åren och är oerhört imponerad av de senaste årets framgångar och hur de förenar varumärken med samtidsfrågor. Jag uppskattar den otraditionella byråstrukturen. Vi är en stor grupp kreatörer av olika slag och ingen av oss jobbar i parteam. Fasta AD/copy-team känns stelbent och jag är förvånad att så många byråer fortfarande jobbar så. Jag ser fram emot att skapa magi tillsammans med mina nya kollegor, berättar hon.

Byrån anställer även Meron Mangasha som junior copywriter. Mangasha har de senaste åren varit aktiv som poet, spoken word-artist och manusförfattare. Utöver var han även med och startade populärkulturspodcasten Menage á tugg. Som manusförfattare vann han manustävlingen Black is the new black där han lyfte fram filmer och konstnärer som bröt stereotyper kring bilden av Afrika.

– Jag har alltid gillat att skriva och att utveckla idéer. Kärnan består men nu får jag verka i ett nytt sammanhang, i nya format och med ett delvis nytt språk. Jag har sneglat på branschen ett tag och Jung känns som en perfekt fit. Jag är här för att ta del, men också för att dela med mig av mitt perspektiv. Kände mig välkommen redan innan första lunchen, säger Meron.

Jungs kreativa chef Ebba Hultengren är nöjd med de nya rekryteringarna som tar antalet anställda på Jung till 43.

– Jag har försökt jobba med Ingrid i mer än sju år. Äntligen händer det! Hon är otroligt idéstark och kommer att utveckla Jung i den branschglidning vi är med och driver. Meron kommer in med nya perspektiv och ett berättande som branschen behöver och som många av våra kunder vill vara en del av. Båda har ett passionerat intresse för populärkulturen och samhällsdebatten vilket gör att de passar perfekt på Jung, berättar hon.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Jung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.