Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 18 september 2019, 07:40
Erik Öhlin.
Foto: Pressbild
XL-Bygg tappar marknadschefen Erik Öhlin som går till konkurrenten K-Rauta och K-bygg.
Ämnen i artikeln:
K-rautaKesko Sverige har värvat Erik Öhlin som marknadschef för varumärkena K-Rauta och K-Bygg. Det skriver Ehandel.se. Han kommer närmast från motsvarande position hos konkurrenten XL-bygg, där han arbetat i 15 års tid.
– Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av ett team med mycket kunnigt branschfolk som ska leda Keskos offensiv i Sverige. Det blir en spännande utmaning att få bygga K-Byggs varumärke från grunden och samtidigt utveckla K-Rautas image och erbjudande, säger Erik Öhlin.
Erik Öhlin tillträder sin nya roll den 1 november 2019.
K-Bygg består av 34 butiker spridda över nästan hela Sverige och har proffskunder inom bygg som främsta målgrupp, medan K-Rautas 17 butiker framför allt riktar sig mot konsumenter.
Ämnen i artikeln:
K-rauta