Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 8 September 2020, 09:09
Karl Skoog
Foto: Mårten Larsson
Insamlingsstiftelsen Hjärnfonden rekryterar Karl Skoog, där han bland annat kommer att ansvara för det strategiska varumärkesarbetet.
Ämnen i artikeln:
HjärnfondenDrygt ett år har gått sedan Karl Skoog lämnade sin roll som internationell marknadschef på Fotografiska, efter tre år på bolaget. Nu står det klart att han blir ny marknads- och kommunikationschef på insamlingsstiftelsen Hjärnfonden. Där ska han ansvara för det strategiska varumärkesarbetet och fortsätta utvecklingen av ett insiktsdrivet arbetssätt med digitalt fokus, enligt ett pressmeddelande.
– Karl kommer att spela en viktig roll i Hjärnfondens fortsatta utveckling. Hans tidigare erfarenheter att utveckla digitala strategier och kommunikationskoncept samt bygga partnerskap tillsammans med ett stort mått av kreativitet och nyfikenhet gör att vi är väldigt glada för rekryteringen, säger Anna Hemlin, generalsekreterare på Hjärnfonden.
Innan Karl Skoog arbetade på Fotografiska var han på Tele2, där han bland annat var marknads- och online-chef för bolagets företagssegment i Sverige.
– Hjärnfonden befinner sig i en mycket spännande tillväxt och utvecklingsfas. Jag ser fram emot att få bidra till det viktiga arbete som görs för att skapa mer resurser till forskningen, få ett friskare samhälle och skapa bättre livskvalitet för alla som har fått en hjärnrelaterad diagnos, säger Karl Skoog.
Ämnen i artikeln:
Hjärnfonden