Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Karl Skoog blir ny marknads- och kommunikationschef på Hjärnfonden

Publicerad: 8 September 2020, 09:09

Karl Skoog

Foto: Mårten Larsson

Insamlingsstiftelsen Hjärnfonden rekryterar Karl Skoog, där han bland annat kommer att ansvara för det strategiska varumärkesarbetet.


Ämnen i artikeln:

Hjärnfonden

Drygt ett år har gått sedan Karl Skoog lämnade sin roll som internationell marknadschef på Fotografiska, efter tre år på bolaget. Nu står det klart att han blir ny marknads- och kommunikationschef på insamlingsstiftelsen Hjärnfonden. Där ska han ansvara för det strategiska varumärkesarbetet och fortsätta utvecklingen av ett insiktsdrivet arbetssätt med digitalt fokus, enligt ett pressmeddelande. 

– Karl kommer att spela en viktig roll i Hjärnfondens fortsatta utveckling. Hans tidigare erfarenheter att utveckla digitala strategier och kommunikationskoncept samt bygga partnerskap tillsammans med ett stort mått av kreativitet och nyfikenhet gör att vi är väldigt glada för rekryteringen, säger Anna Hemlin, generalsekreterare på Hjärnfonden.

Innan Karl Skoog arbetade på Fotografiska var han på Tele2, där han bland annat var marknads- och online-chef för bolagets företagssegment i Sverige.  

– Hjärnfonden befinner sig i en mycket spännande tillväxt och utvecklingsfas. Jag ser fram emot att få bidra till det viktiga arbete som görs för att skapa mer resurser till forskningen, få ett friskare samhälle och skapa bättre livskvalitet för alla som har fått en hjärnrelaterad diagnos, säger Karl Skoog.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hjärnfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.