Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Karl Skoog ny marknadschef på Fotografiska

Publicerad: 23 augusti 2016, 07:41

Karl Skoog packade flyttlådan och lämnade Tele2.

Margita Ingwall fortsätter som kommunikationschef när Karl Skoog tar över som marknadschef för Fotografiska.


Ämnen i artikeln:

Fotografiska

Det blev ganska precis ett år som pr- och marknadschef på Fotografiska för Margita Ingwall. Nu står det nämligen klart att Karl Skoog tar över rollen –  dock med Margita Ingwall kvar som kommunikationschef.

Karl Skoog kommer närmast från Tele2 där han senast var konceptansvarig för varumärket.
– Jag är väldigt stolt över mina år på Tele2, de har varit grymma. Jag har lärt mig väldigt mycket. Både att vara en bra ledare men också hur man skapar ett starkt varumärke och relevant kommunikation och hur viktig roll det spelar för affären, säger han i en kommentar.

LÄS MER: Margita Ingwall är Fotografiskas nya marknadschef

Enligt Fotografiska är värvningen en del av en expansionsfas där man "växlar upp" marknads- och kommunikationsavdelningen.
– Därför är vi otroligt glada att vi lyckats rekrytera Karl Skoog som marknadschef till oss, medan Margita Ingwall som kommunikationschef mer kan fokusera på arbetet med våra egna och icke köpta kanaler. Karl Skoog besitter en enorm kompetens och har ett fantastiskt driv, säger Per Broman, Head of Culture på Fotografiska.

Karl Skoog tror att hans erfarenhet i form av kreativitet och varumärkeskunskap kan bli användbara på Fotografiska.
– Mina ledarskapsegenskaper och globala erfarenhet hoppas jag att jag kommer ha nytta av. Samtidigt finns det flera olika ben som Fotografiska står på- utställningarna, restaurangen, eventlokalerna och akademin vilket skapar helt unika möjligheter, säger han.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Fotografiska

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.