Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Kay Höök till Storyfire

Publicerad: 31 Januari 2018, 13:06

Kay Höök.

Foto: Pressbild

Byråveteranen Kay Höök blir ansvarig för ett nytt affärsområde inom tv-bolaget Storyfire.


Ämnen i artikeln:

Kay HöökStoryfireTobias Bringholm

Storyfire är ett bolag som är inriktade på att skapa rörligt innehåll för nya plattformar. Nu rekryterar de Kay Höök som senast jobbade som vd på Vice i Sverige och har en lång bakgrund inom reklambranschen.
– Mitt uppdrag är att bygga upp och ansvara över ett nytt område inom Storyfire, brand communication, för stärka och bredda hela erbjudandet. När tillfället gavs kändes det som hand i handske och jag ser med tillförsikt fram emot att få vara med på den här väldigt spännande resan, säger han.

Storyfires grundare och vd Tobias Bringholm hoppas att rekryteringen ska bredda bolagets erbjudande.
– Kay har en tydlig profil och är en av de få som förstår vad redaktionell kommunikation innebär. Kay har dokumenterad erfarenhet från både svenska och internationella projekt. Kay kommer med en unik erfarenhet, och passar väl in i vårt team av storytellers. Nu när Storyfire växer och tar nästa steg i sin utveckling så adderar Kay ett affärsområde till Storyfire, brand communication, som har kommer att driva.

Kay Höök tycker att Storyfire är perfekt positionerat i dagens kommunikationslandskap.
– Allt förändras just nu i snabb takt. Reklam och gamla kommunikationsmodeller fungerar inte riktigt längre. Idag handlar det inte bara om en stor marknadsföringsidé, utan även om nya digitala tekniker, nya distributionskanaler och framförallt en kunskap om hur kunder/konsumenter konsumerar media. Fler företag och varumärken skulle behöva tänka som publicister och se sina kunder som sin publik eller läsare, istället för bara plånböcker eller kassakor.

Varför lämnade du Vice?
– Jag är väldigt stolt över mitt arbete på Vice och att på två år mångdubblat omsättningen och dessutom vänt röda siffror till svarta. Dessutom lärde jag mig massor. Att jag valde att lämna berodde helt och hållet på de organisatoriska förändringarna och centraliseringen som nätverket beslutade att göra. De passade helt enkelt inte min ambitionsnivå eller livssituation, så jag valde att hoppa av och vi skiljdes i gott samförstånd.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.