Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

KF får ny kommunikations- och varumärkeschef

Publicerad: 24 Augusti 2020, 11:47

Foto: K Sjöberg

Anna Wennerstrand tillträder den nyinrättade tjänsten på Kooperativa förbundet.


Strax innan sommaren lämnade Kooperativa förbundets, KF, varumärkes- och organisationschef Pia Carlsson Thörnqvist bolaget för LO, Svenskt näringsliv och PTK:s satsning informationsbolaget.

När KF nu gör om tjänsten till att utöver varumärkesfrågor även innefatta kommunikation tillträds den av Anna Wennerstrand, tidigare tf. kommunikationsansvarig. Uppdraget innefattar ansvar för press-, kommunikations-, opinionsbildning- och koncernövergripande varumärkesfrågor. Anna Wennerstrand tar även plats i KF:s koncernledning. 

– Vi är väldigt glada att välkomna Anna till oss på KF. Hennes erfarenhet och kompetens kommer bidra till att lyfta vår kommunikation ytterligare och vara ett viktigt tillskott för att vi ska nå vår vision att bli Sveriges viktigaste konsumentkraft, säger Marie Nygren, vd för KF, i ett pressmeddelande.

KF äger varumärken som tidningen Vi, Vår Gård, Änglamark och Coop.

– Det känns verkligen roligt att få kliva in i ett läge när konsumentkooperationen är mer aktuell än någonsin. Kooperationen är en kraft som kommer allra bäst till sin rätt när vi arbetar tillsammans och jag ser att det finns stora möjligheter att flytta fram konsumentkooperationens position i samhället, säger Anna Wennerstrand.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.