Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

KIT förstärker säljet

Publicerad: 26 augusti 2016, 09:40

Uday Printzell och Sofi Ericsson är nya på KIT.

Foto: Press

KIT bygger ut säljorganisationen med de två säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.


Ämnen i artikeln:

KITFörsäljning

KIT lanserades 2014 av Peder Bonnier tillsammans med Robert Brännström och Fredrik Strömberg. Produkten beskrevs då som "en redaktionell sajt för en tid där socialt och mobilt är de primära källorna till mediekonsumtion".

Nu breddar verksamheten sin 35 personer starka personalstyrka med två. In kommer Sofi Ericsson och Uday Printzell som närmast har haft KAM-roller på Svenska Dagbladet respektive Dagens industri.

– Båda har en erfarenhet och ett kunnande som passar som handen i handsken för KIT. De är otroligt kompetenta säljare som jobbat med stora affärer och har en djup förståelse för native i digitala kanaler, säger Sami Abidi, försäljningschef på KIT, i en kommentar.

LÄS MER: KIT satsar kommersiellt – lanserar Creative Studios

Nu flaggar han dessutom för att säljavdelningen på KIT ska växa ytterligare.

– Det är tydligt att vårt sätt att jobba med native i sociala medier är extremt attraktivt och vi letar nu intensivt efter ännu fler erfarna säljare som kan agera rådgivare i denna snabbrörliga medievärld.

Enligt senaste bokslutet 2015 gjorde KIT en förlust på 22 miljoner kronor – intäkterna var mer eller mindre noll.

LÄS MER: KIT gör storförlust på 22 miljoner kronor

Ämnen i artikeln:

KITFörsäljning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.