Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

KIT hämtar marknadschef från Aftonbladet

Publicerad: 28 Augusti 2015, 11:14

KIT bygger ut sin kommersiella avdelning med Jonna Ekman som kommer att ansvara för KIT:s varumärke på annonsmarknaden och vara med och bygga KITs kommersiella erbjudande.


Ämnen i artikeln:

KITPeder BonnierRekrytering

Som ny marketing manager kommer Jonna Ekman närmast från Aftonbladet där hon har varit redaktör för webb-tv och har både en redaktionell- och marknadsbakgrund från bland annat MTG och Expressen.

– Vi är oerhört glada att kunna addera en så kompetent, kreativ och mångsidig person till vårt team nu när vi är i startgroparna för att bygga ut vårt kommersiella erbjudande och etablera KIT som en progressiv kraft på den svenska digitala annonsmarknaden" säger Peder Bonnier, vd på KIT i ett pressmeddelande.

– KIT är den mest spännande digitala mediasatsningen just nu och teamets bubblande blandning av lång erfarenhet och sprittande nybyggaranda är helt enkelt oemotståndlig. Det ska bli galet kul att hoppa på tåget så här tidigt och få vara med och bygga något helt nytt, säger Jonna Ekman i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

KITPeder BonnierRekrytering

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.