Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 28 Februari 2017, 12:51
Foto: Dan Eliasson
Metros kommersiella redaktör tar klivet över till KIT Creative Studios.
Tomas Lundin har de senaste tio åren arbetat på Metro, bland annat som nyhetschef och sociala medie-redaktör. Sedan i juni 2016 har han styrt tidningens satsning på branded content och byggt upp den kommersiella avdelningen.
– KIT kändes helt rätt redan när jag kom in genom dörren. Jag vill jobba med kommersiellt material som aldrig kompromissar med kvaliteten och det är ingen tvekan om att KIT ligger längst fram i Sverige här och håller hög internationell klass. Dessutom är det ett underbart gäng jag kommer att jobba med och en nybyggaranda i hela företaget som tilltalar mig enormt, säger Tomas Lundin.
Lundin kliver på sin tjänst på en gång.
– I en tid då intresset för att göra native med oss fullkomligen har exploderat känns det oerhört tryggt att få jobba med en av landets i särklass mest erfarna kommersiella redaktörer, säger Hanna Clason, Head of KIT Creative Studio. Jag är otroligt glad och stolt över att ha lyckats locka över Tomas till oss. Hans kombinerade erfarenhet av journalistik, sociala medier och kommersiell verksamhet är exakt det vi behöver för att fortsätta göra landets bästa nativeprodukt.