Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Klarna värvar från Moderaterna, Prime och TBWA

Publicerad: 28 Januari 2020, 09:34

Filippa Bolz, Niklas Gillström och Louise Sallander.

Niklas Gillström rekryteras från Moderaterna och tar över rollen som presschef på Klarna. Samtidigt värvas Filippa Bolz från Prime till Klarnas corporate communications-team och Louise Sallander från TBWA.


Ämnen i artikeln:

Klarna

Om några veckor tillträder Niklas Gillström som presschef på Klarna. Han ersätter Magnus Törnblom som gick över till Axfood och kommer från en roll som biträdande presschef för Moderaterna.  Han har tidigare även arbetat på närings- och arbetsmarknadsdepartementet. Niklas Gillström också arbeta med public affairs-frågor i Sverige.

Under våren ansluter också Filippa Bolz till Klarnas corporate communications-team i rollen som Communications Manager. Hon kommer senast från Prime där hon bland annat arbetat med krishantering. Hon har också varit projektledare för Electrolux-kontot. Under förra hösten var hon tillförordnad kommunikationschef på det börsnoterade verkstadsindustriföretaget Haldex.

Redan förra veckan anslöt även pr-strategen Louise Sallander, tidigare Prime och nu senast TBWA, till det svenska marknadsteamet för att utveckla Klarnas marknads-pr i Sverige.

Niklas Gillström säger i en kommentar:

– Det ska bli otroligt roligt att börja jobba på Klarna. Möjligheten att få utvecklas inom en helt ny bransch och jobba för ett så innovativt företag känns spännande. 

 

Filippa Bolz:

– Det är få andra företag som kan erbjuda en lika händelserik och utvecklande miljö som Klarna kan i dag. Att få vara med på Klarnas resa framåt var helt enkelt väldigt svårt att tacka nej till. Den snabba framfarten innebär många kommunikativa möjligheter, men även utmaningar att hantera som kommer bli avgörande för bolagets utveckling på sikt.

Louise Sallander:

– Under de senaste två åren har jag hört det refereras till Klarna i princip dagligen så jag tänkte; varför försöka ”göra en Klarna” när man faktiskt kan göra Klarna? Det känns fantastiskt att få ansluta till ett företag som verkligen förstått att kommunikation kan göra skillnad för affären och jag ser ödmjukt fram emot att bidra med ett pr-perspektiv i framtida kampanjer och marknadskommunikation.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Klarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.