Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Kommunikationsdirektör blir styrelseordförande

Publicerad: 27 Augusti 2014, 08:31

Foto: Pressbild

Löfbergs kommunikationsdirektör Kathrine Löfberg tar över ordförandeklubban – vill fokusera på konsolidering och stärka varumärket.


Kathrine Löfberg har varit kommunikationsdirektör för Löfbergs i tre år, och tar den 1 januari 2015 över som styrelseordförande i kafferosteriet som bildades 1906 av hennes farfars far.

"Jag ser fram emot att få jobba mer strategiskt med Löfbergs långsiktiga utveckling tillsammans med styrelse, vd och företagsledning", säger Kathrine Löfberg i ett pressmeddelande.

Löfbergs omsätter idag 1,5 miljarder och har de senaste åren växt både organiskt och genom förvärv, men den blivande ordföranden vill nu fokusera på konsolidering av organisationen.

"Nu behöver vi konsolidera organisationen samtidigt som vi koncentrerar oss på fortsatt lönsam tillväxt. Det handlar om att fokusera på smak, kvalitet, varumärken och hållbarhetsfrågor, men också om att växa tillsammans med våra internationella kunder. Här är det en styrka att vi etablerat oss på flera olika marknader. Jag bedömer att vi har goda möjligheter att bli det mest respekterade kafferosteriet i norra Europa", säger Kathrine Löfberg i ett pressmeddelande.

Kathrine Löfberg är 45 år och har arbetat på Löfbergs sedan 1999 då hon etablerade företaget i Norge. Mellan 1990 och 1997 arbetade hon med valuta- och räntehandel på Handelsbanken i Stockholm och Luxemburg, och mellan 1997 och 1999 var hon projektledare på Icon Medialab.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.