Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Kreatörstrio till B-Reel

Publicerad: 7 Juni 2017, 09:05

Reklambyrån B-Reel anställer tre kreatörer: Aubrey Joyce, designer, Emelie Lenning, copywriter och Philip Arvidson, art director.


Ämnen i artikeln:

B-Reel CreativeReklambyråerB-Reel

B-Reel expanderar sin reklambyråverksamhet med tre nytillskott.
– En synnerligen spännande trio som sammanfattar vad B-Reel står för, var för sig och tillsammans – Philips tech-drivna idéer, Emelies storytelling och Aubreys visuella spets. Det är lite extra smickrande att alla tre valt att komma till B-Reel från framgångsrika byråer i olika delar av branschen. De ansluter till oss i ett spännande skede och blir viktiga pjäser i vår fortsatta utveckling som strategisk och kreativ partner för moderna varumärken, säger Johan Dahlqvist, ECD på B-Reel, i ett pressmeddelande.

De nya medarbetarna är:

Aubrey Joyce, designer, kommer närmast från ANTI som är en av Norges mest prisbelönta byråer, och har dessförinnan jobbat på Stockholm Design Lab.
Emelie Lenning, copywriter, ansluter från DDB där hon bland annat arbetat med Klarna, Gina Tricot och Telia.
Philip Arvidson, art director, har både svenska och internationella utmärkelser med sig till B-Reel och kommer senast från från Perfect Fools.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.