Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Lämnade F&B – är creative lead på Hedvig tillsammans med Evelina Rönnung

Publicerad: 13 Maj 2020, 11:55

Petter Swanberg har lämnat Forsman & Bodenfors och anslutit till försäkringsutmanaren Hedvig i rollen som creative lead tillsammans med Evelina Rönnung.


Ämnen i artikeln:

Art DirectorHedvig

Så sent som i förra veckan rapporterade Resumé om att försäkringsbolaget Hedvig rekryterar Evelina Rönnung (tidigare Åkestam Holst, Forsman & Bodenfors och Jr.) i rollen som creative lead). Nu står det klart att varumärket har knutit till sig ett annat av Reklamsveriges mest omskrivna löften på senare år.

Art directorn Petter Swanberg vann under förra året både ”Guldblick” (Björn Borg/Nord DDB) och blev kycklingstipendiat. Hösten 2018 lämnade han och Clara Uddman Nord DDB och gick vidare till Forsman & Bodenfors. Då hade han redan varit med och tagit fram kampanjer som ”Smoooth Dogg”/Klarna, ”Chase the exerhighs”/Björn Borg samt Elgigantens ”Singles Day”-kampanj med Fat Jewish.

Tiden på Forsman & Bodenfors blev 15 månader och i februari anslöt han till Hedvig. Det framgår av hans Linkedin.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Art DirectorHedvig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.