Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 26 juli 2019, 10:34
Erik Filén när han sponsrade Oatly i Cannes – går nu till Voi.
Foto: Press
Pr-kreatören Erik Filén lämnar Volontaire efter ett år för snabbväxande elscooterbolaget Voi.
Den svenska elsparkcykeltjänsten Voi startade för bara drygt ett år sedan med 16 scootrar i Stockholm. Idag finns de på 22 marknader i 11 länder och personalstyrkan växer snabbt.
Nu rekryterar man Erik Filén till teamet i Stockholm. Erik Filén arbetar sedan ett år tillbaka som pr-kreatör på Volontaire och har dessförinnan varit på bland annat JMWGolin. Hans nya roll blir PR Associate där han kommer att få implementera kommunikationsstrategier i Sverige och hålla kontakten med medierna.
LÄS MER: Så blev Voi ett samtidsfenomen
– Det kommer vara ganska liknande arbetsuppgifter som jag haft på Volontaire, fast med större fokus på den svenska marknaden, säger Erik Filén till Resumé.
Erik Filén representerade, tillsammans med Volontaire-kollegan Samuel Swarski, Sverige i Young Lions 2019. De sponsrade även Oatly i Cannes (se bild).
Han börjar sin nya tjänst på Voi efter semestern.