Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Långivaruppstickaren gör profilrekrytering

Publicerad: 16 Januari 2020, 12:07

Max Mennfort, general counsel, och Annika Vangstad, ny CMO på DBT.

Foto: Tomorro'

Annika Vangstad, tidigare nordisk marknadschef på Nordea, är ny CMO på långivaren DBT.


Ämnen i artikeln:

DBTAnnika Vangstad

På Nordea har Annika Vangstad varit nordisk marknadschef för Nordeas B2B-verksamhet. Totalt har hon närmare 20 års erfarenhet från olika marknadsföringsuppdrag inom bank- och finansbranschen.

Nu ansluter hon till DBT, en långivare som riktar sig mot små till medelstora företag. Under sin tid på Nordea ansvarade Annika Vangstad bland annat för bankens samarbeten med olika startups. Parallellt anställer DBT även Max Mennfort som general counsel.

– Jag är stolt över att få in Annika och Max till DBT-teamet. Annikas långa erfarenhet i kombination med hennes passion för entreprenörer och företagande blir en värdefull byggsten i DBTs tillväxtresa. Max har en ovärderlig erfarenhet från både storbank och utmanarbank. Tillsammans med sin gedigna kunskap inom kapitalmarknaden och starka affärssinne kommer Max bli en tillgång i vårt fortsatta arbete med att bygga framtidens långivare till företag, säger DBT:s vd Alexis Kopylov i ett pressmeddelande.

– DBT fyller en viktig roll på marknaden eftersom det behövs nya låneaktörer som kan bidra till att Sveriges små- och medelstora företag kan fortsätta växa och utvecklas. Att bli en del av ett team som på riktigt sätter företagarnas behov i centrum och engagerar sig i deras affär, känns både angeläget och engagerande. Jag ser fram emot att vara med och stärka DBT:s position så att fler entreprenörer får möjligheter att lyckas med sina planer och affärsidéer, fortsätter Annika Vangstad i pressmeddelandet.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

DBTAnnika Vangstad

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.