Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

M&C Saatchi-grundaren blir cd på Perfect Fools

Publicerad: 7 April 2017, 09:18

Patrick Dry.

Foto: Pressbild

Patrick Dry har det senaste året arbetat som frilans – och utbildat sig till sommelier. Nu återvänder han till byråvärlden.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsReklambyråerAnn YsténM&C Saatchi

Patrick Dry var med och startade upp M&C Saatchi i Sverige, men lämnade byrån efter ett drygt år. Därefter har han frilansat i olika kreativa projekt och ägnat sig åt fördjupande sommelierstudiet. Nu har han tagit värvning som kreativ chef på Perfect Fools. Samtidigt får Klas Lusth titeln executive creative director på byrån.
– Perfect Fools befinner sig i ett perfekt läge att kunna leverera det där lilla extra galna som alla borde kräva av sin byrå. Att jag och Klas känner varandra väl och delar samma ambition om Perfect Fools framtid spelar förstås också in. Dessutom är det sen gammalt att Ann Ystén är den bästa och smartaste vd:n man kan ha, säger han i en kommentar.

Tidigare i karriären har Patrick Dry arbetat som copy på DDB Stockholm och Åkestam Holst. Dessutom har han erfarenhet från Google Labs och BBH i London.
– Efter att ha pratat om att jobba ihop igen under ett par år så har jag äntligen lyckats lockat hit Patrick, han gör mig och andra i sin omgivning bättre. Han är dessutom något så ovanligt som en teknik-geek som är historieberättare i världsklass, säger Klas Lusth.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.