Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

M&C Saatchis nya kreatörer

Publicerad: 4 Mars 2015, 14:29

John-John Skoog och Richard Hallberg

M&C Saatchi Stockholm stärker nu upp med två nya kreatörer i art directorn John-John Skoog och copywritern Richard Hallberg. Det innebär att byrån har växt med elva nya medarbetare sedan i somras.


Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

John-John Skoog kommer senast från Ogilvy Singapore dit han kom efter examen från Miami Ad School för två och ett halvt år sedan. John-John. Här har han skapat kampanjer för kunder som Unilever, Philips, Coca-Cola, Prudential och Hertz. Med jobben har han vunnit priser i Cannes, Clio och London Internationals. Han var också den enda svenska kreatör i förra årets LIA Creative Conversations i amerikanska Las Vegas.

– Det är jättekul att få chansen att vara med och jobba på en såpass nystartad byrå som   M&C Saatchi Stockholm. När jag skulle flytta tillbaka till Sverige kändes valet ganska   naturligt då jag tidigare jobbat med vissa av kreatörerna. Man märker tydligt att det finns   en passion för hantverket och att det finns en enorm erfarenhet på byrån, säger John- John Skoog i en kommentar.  

Richard Hallberg har en bakgrund på bland annat Garbergs och Forsman & Bodenfors. Han har jobbat med kunder som Apoteket, Göteborgs Posten, Synoptik, Stadsmissionen, Tele2 och Comviq.

– För att vara så nystartad är M&C Saatchi en ovanligt mogen byrå, inte minst vad gäller synen på jobbet. Det hänger sannolikt ihop med att många som gått hit har år av erfarenhet från andra arbetsplatser – och tagit med sig en och annan vettig insikt. Att bygga förtroende med reklam som skapar riktig effekt åt uppdragsgivarna är absolut fokus. På köpet får man en slags ärlighet i arbetet som jag känner mig hemma i, säger Richard Hallberg i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.