Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 8 augusti 2016, 07:48
Madeleine Bäck.
Foto: Pressbild/DirektPress
Hon ska nu leda lokaltidningskoncernens nysatsande annons- och content-bolag DirektAd Medieutveckling.
Ämnen i artikeln:
DirektpressEtt 20-tal av Direktpress tidningar får sitt annonsinnehåll producerat och redigerat av DirektAd Medieutveckling. Bolaget gör även bilagor och kundtidningar i såväl print som digital – och nu satsar man ytterligare på att utveckla contentdelen.
Madeleine Bäck tillsätts därför som ny vd för DirektAd Medieutveckling, som har erfarenhet av att leda och utveckla redaktionella produkter, nu senast som vd på A4 Text & Form. Hon har tidigare även jobbat som reporter och redaktör inom magasin och nyhetspress.
– Jag är glad och stolt över att få det här uppdraget. Där många medieföretag nu står och svajar, är DirektPress starka. Det är ren lyx att få träda in och ha all den kompetensen och det drivet i ryggen när DirektAd Medieutveckling nu ska växa. Jag ser fram emot att utveckla företaget vidare. Våra kunder ska kunna lita på att vi erbjuder just de contentlösningar de behöver, i alla kanaler, kommenterar hon.
Enligt DirektPress-koncernens vd Roland Tipner har hon precis den profil som behövs.
– DirektAd Medieutveckling ska vara ett effektivt produktionsbolag men också kreativast i branschen när det kommer till att hjälpa kunder med såväl redaktionella produktioner som goda affärer, säger han.
Göran Carstorp tar över som vd på A4 Text & Form. Han var fram till ifjol chefredaktör på Södermanlands Nyheter i Nyköping och är sedan tidigare styrelseledamot på A4 Text & Form.
Mårten Färlin
Ämnen i artikeln:
Direktpress