Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Maria Zivs nya toppjobb på If

Publicerad: 5 Juni 2017, 11:42

Maria Ziv, ny CMO på If.

I slutet av förra året lämnade Maria Ziv Oriflame. Nu har hon gjort klart med ett nytt jobb. Som chief marketing officer får hon ansvar för försäkringsbolaget If:s marknadsföring i sju länder.


Ämnen i artikeln:

If SkadeförsäkringMaria ZivMarknadschef

2012 var ett starkt år för Maria Ziv. Som marknadsdirektör på Visit Sweden var hon ansvarig för Volontaires kampanj "Curators of Sweden" som tilldelades Grand Prix under Cannes Lions. I samband med att kampanjen vann två 100-wattare i slutet av året tillkännagav hon sin avgång. De senaste åren har hon agerat på den internationella scenen som senior director global brand and communication på den svenska kosmetikjätten Oriflame.

Nu har hon fått nytt jobb. I förra veckan började hon som CMO på If Skadeförsäkringar. Här får Maria Ziv det övergripande marknadsföringsansvaret på de nordiska marknaderna och Baltikum.

– Jag är väldigt imponerad över de kommunikationsinsatser som har gjorts av If under de senaste åren. Största utmaningen för försäkringsbranschen är att frågorna inte är superengagerande, men If har lyckats höja flera nyckelvärden gentemot de befintliga och potentiella kunderna tack vare hög kreativ höjd i kommunikationen, men också en moderniserad kundupplevelse. Där If ligger i framkant och har skapat ett mer relevant erbjudande de senaste åren. Det ska bli otroligt spännande att jobba i den här branschen som alltmer handlar om att skapa samhällsnytta och anpassa erbjudandet efter exempelvis en delningsekonomi som växer i betydelse, säger Maria Ziv till Resumé och fortsätter:

– På privatmarknaden har If gått från försäljningsmål till att prioritera andra mätpunkter som handlar om kundnöjdhet. Det visar vilken betydelse kundupplevelsen har i dag och det är här jag tror att mycket av mitt jobb kommer att ligga under de närmaste åren. Det handlar om att förenkla livet för våra kunder.

Vad blir ditt uppdrag?
– Prioriteringen från min sida nu är att se över och förtydliga positioneringen av If och se till att det får ordentligt genomslag på marknaderna. Det är också viktigt att marknadsavdelningen arbetar nära affären. Vi ska säkerställa att det fantastiska kundfokus som finns inom organisationen också blir välkänt externt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.