Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Marknadschefen lämnar Max

Publicerad: 7 Juli 2020, 09:20

Tobias Karlsson har tidigare varit marknadsansvarig på Ica, Polarn O. Pyret och Plantagen.

Foto: Sören Andersson

Tobias Karlsson lämnar Max.


Ämnen i artikeln:

Max

Hamburgerkedjan Max:s marknadschef Tobias Karlsson lämnar bolaget efter nära fyra år. De senaste åren har Max fått stor uppmärksamhet för sin kommunikation med fokus på hållbarhet och klimat. Bolaget fokuserar på fortsatt tillväxt, och Max har planer på att expandera både i Sverige, Norge, Danmark och Polen. 

”Efter nästan fyra år på Max är jag så stolt över allt vi åstadkommit – försäljningen har aldrig varit bättre, Max:s varumärke har aldrig stått starkare och jag har stolt fått ta emot priset som Sveriges bästa marknadschef tre år i rad”, skriver Tobias Karlsson i ett inlägg på Linkedin. 

I februari kom nyheten om att försäkringsbolaget If:s marknadschef Maria Ziv rekryterats till den nyinrättade rollen som Group CMO på Max, med start maj 2020. 

”Jag lämnar Max med en skön känsla i magen och är redo för nya sammanhang. Nu vill jag växa, utvecklas och utmanas vidare”, säger Tobias Karlsson och avslutar med att han är ”up for grabs”. 

Tobias Karlsson har tidigare varit marknadsansvarig på Ica, Polarn O. Pyret och Plantagen.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Max

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.