Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Marknadsdirektören lämnar Clas Ohlson

Publicerad: 17 December 2015, 09:00

Vad ska Lars-Johan "Lajjo" Strand göra nu?

Lars-Johan ”Lajjo” Strand, marknadsdirektör på Clas Ohlson, lämnar sin tjänst. ”Det känns naturligt”, säger han.


Ämnen i artikeln:

Lars-Johan StrandClas OhlsonMarknadschefMarknadskommunikation

Lars-Johan Strand har varit marknadsdirektör på detaljhandelskedjan Clas Ohlson sedan januari 2014. Under tidig vår lämnar han sin tjänst, berättar han för Resumé.

– Vi har jobbat under en längre tid med att skapa och utveckla ett team som ska styra den framtida utvecklingen på Clas Ohlson, Det är kändes naturligt för mig att ge teamet fullt ansvar. Hela resan kommer jag se tillbaka på med glädje, säger Lars-Johan Strand.

Vad är du mest stolt över på Clas Ohlson?
– De talanger och det team som vi har skapat tillsammans, det är en stark grupp med individer som kommer göra stordåd.

Vad ska du göra nu?
– Jag ska njuta av jul med nära och kära.

Har du något nytt jobb på gång?
– Jag får återkomma om det i vår, säger Lars-Johan Strand.

Innan Lars-Johan Strand rekryterades till Clas Ohlson var han marknadsdirektör på sportkedjan Stadium under fem år. Där och då lyckades han knipa Resumés pris som Sveriges bästa marknadschef i kategorin Sport.

Han har även arbetat med internationell marknadsföring och var med och lanserade H&M i Asien 2006-2008.

Clas Ohlson har idag cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien som årligen besöks av 70 miljoner människor.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.