Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Markus Hård till Nice One

Publicerad: 15 Mars 2018, 08:00

Efter tre år på Vice Media i New York vänder Markus Hård hemåt för att bli creative manager för partnerships & development på Nice One.


Ämnen i artikeln:

ViceNice One

Markus Hård har jobbat på Vice sedan 2011, först som musikredaktör för mediehusets musiksajt och de senaste åren som senior kreatör med fokus på branded content. Han har bland annat konsulterat Vice kommersiella partners och tagit fram olika event- och contentserier med artister som Future och Aluna George.

Nu väljer han att flytta tillbaka öker Atlanten för att bli creative manager för partnerships & development på hybridbyrån Nice One.

– Framtidens underhållningsformat kommer att ägas och distribueras av varumärken säger Anna Hammerlid Tollesson, vd på Nice One, och fortsätter. När statistiken visar att allt fler gärna betalar för reklamfri streaming men samtidigt inte har något emot brandad underhållning, är det vårt ansvar att skapa koncept som inte stör, klickas bort eller ad-blockas av målgruppen. Med sin erfarenhet från Vice av att skapa digitala mediakanaler, innehåll och kampanjer som unga faktiskt följer, adderar Markus ett än tydligare digitalt plattformstänk till Nice Ones befintliga utvecklingsavdelning.

På Nice One kommer han främst att jobba med affärs- och konceptutveckling för både nya och befintliga kunder.

– Att jobba med media och kommunikation i New York innan och efter det minst sagt omtumlande amerikanska valet, suddade ut mina sista tveksamheter kring hurvida varumärken kan, och bör, stå upp för positiv föränding i vårt allt mer demokratiserade mediaklimat. säger Markus Hård. Man behöver inte ha en tjock plånbok full av amerikanska dollar för att skapa meningsfullt content om 'vågar' översätta varumärkesvärderingar till kultur som unga faktiskt bryr sig om!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ViceNice One

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.