Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Mastiffs utvecklingschef till Perfect Day

Publicerad: 6 februari 2017, 08:21

Perfect Day Medias kreativa chef Amanda Schulman, nya utvecklingschefen Mattias Bernard och vd:n Hannah Widell

Mattias Bernard har under de senaste två åren jobbat som utvecklingschef på Mastiff. Nu får han motsvarande roll på Perfect Day Media.


Ämnen i artikeln:

MastiffPerfect Day MediaProduktionsbolag

–  Vi är otroligt glada och stolta över att vi nu stärker kärnan i vår verksamhet, vilket är att alltid skapa det bästa innehållet och det kräver de bästa personerna. Jag är övertygad om att Mattias, med sin långa erfarenhet och kunskap från TV, kommer att skapa magi, säger Hannah Widell, vd Perfect Day i ett pressmeddelande.

Mattias Bernard har de senaste tio åren jobbat med tv och har haft Friday TV, Zodiak och nu senast Mastiff som arbetsgivare. Han har under sina år i branschen utvecklat tittarsuccér som "Kockarnas Kamp" och "Bytt är Bytt".

–  Hela mediebranschen kollar på vad Perfect Day gör så det ska bli otroligt spännande att se what the fuzz is all about. Det kommer också bli angenämt att jobba med innehåll i kombination med det kommersiella – något Perfect Day gör väldigt bra idag. Vår samtid kräver den mixen, säger Mattias Bernard, utvecklingschef Perfect Day i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.