Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Maxus digitala storsatsning

Publicerad: 24 augusti 2016, 12:49

Tre tunga nytillskott förstärker mediebyrån – ska bli ledande i nätverket.


Ämnen i artikeln:

Martin HugossonMaxusGroup MMediebyråer

Group M-byrån Maxus ska bli en global spjutspets i nätverket. För att lyckas med den ambitionen har vd:n Martin Hugosson gjort ett flertal förstärkningar. Ny på byrån är Johan Kvist som får titeln "head of data & insights". Andreas Fyrlund rekryteras som ansvarig för vårt erbjudande inom programatiska köp och biddable media och Sanna Wijkström blir digital strateg.

Johan Kvist kommer närmast från SF Media där han var analys- och affärsutvecklingschef under tre år. Innan dess har han arbetat i över tio år på McDonald's marknadsavdelning som bland annat marknadschef, produktutvecklingschef samt analyschef.
– De val som är möjliga att agera på varje vecka, dag eller sekund är omöjliga att ta ställning till med traditionella arbetssätt. Johan är helt rätt person att förstå denna abstrakta miljö och skapa effektiva lösningar, säger Martin Hugosson i en kommentar.

Sanna Wijkström kommer närmast från Bonnier och rollen som head of digital. Hon kommer att bidra med strategisk rådgivning i digitala frågor.

Andreas Fyrlund ansluter från Svenska Spel där han haft ansvar för företagets digitala medieinvesteringar och hemtagandet av programmatisk annonsering. Tidigare har han bland annat varit marknadschef på LAdbrokes och försäljningschef på Vice.
– Detta är strategiska rekryteringar som förstärker oss mycket inom nyckelområden. Vår resa handlar om att skapa en ny byrå där vi kommer förlita oss mer på data och mjukvara för att bli snabbare, smartare och effektivare. Utöver dessa seniora personer har vi även rekryterat mycket ambitiösa och smarta talanger som är minst lika viktiga, säger Martin Hugosson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.