Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Maxus rekryterar ny duo

Publicerad: 17 januari 2017, 12:49

Thomas Forsgren och Jim Kollevik.

Foto: Pressbild

Kommunikationsbyrån Maxus fortsätter att rekrytera. De senaste tillskotten är Thomas Forsgren som blir head of amplification samt Jim Kollevik som blir creative engineer.


Ämnen i artikeln:

Martin HugossonKarriärMaxus

Thomas Forsgren kommer från Amnet och rollen som head of trading. Innan dess har han jobbat för bland annat Bonnier och Schibsted. I rollen som head of amplification kommer han jobba för att förstärka annonsörers budskap inom samtliga kanaler samt att stärka integrationen mellan automatiserade insikter och budskap.

– Thomas har en förståelse för och idéer om hur man kan tillämpa nya tekniker för effektivare kommunikation och en inställning att vi behöver förändra branschen, vilket passar Maxus, kommenterar vd Martin Hugosson.

Jim Kollevik i sin tur kommer från rollen som ansvarig för digital sales & analytics på Hertz. Som creative engineer på Maxus kommer han att jobba för att förstärka medieköp med nya datakällor. Detta innefattar bland annat att applicera mjukvara och ny teknik i hela arbetsprocessen för att öka kvalitet och effektivitet för Maxus kunder.

– Maxus och jag delar bilden av hur digital marknadsföring ska se ut och fungera. De har en högt satt nivå och att vara en del av att skapa och nå den nivån känns både som en utmaning men framförallt inspirerande, säger Jim Kollevik.

– Vi har letat efter en person som förenar två världar, teknik och kreativitet. Jim personifierar den nya tidens marknadsförare med utbildning och erfarenhet inom olika områden, från utbildning i västvärldens urbanisering till Watson API, med erfarenhet från reklam och Google analytics. När förutsättningar ändras på några minuter behöver vi arbeta sömlöst mellan manuella och mjukvarustyrda principer och regelverk vilket Jim kommer vara viktig för att realisera, avslutar Martin Hugosson.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.