Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 15 februari 2017, 09:49
Den digitala byrån The Amazing Society tar in fem nya personer som stärker upp inom mediestrategi och content.
Julia Bläckt och Jessica Dahlen är nyexaminerade från Medieinstitutet. Från utbildningen har de erfarenhet från Carat, Group M, Klikki och Bizkit Havas. Nu ansluter de båda till The Amazing Societys mediateam.
Byrån satsar också på att producera innehåll för uppdragsgivare. Till contentdelen rekryteras Gabriel Tiedtke som tidigare frilansat som filmfotograf åt exempelvis Björn Borg, TUI Group och Warner Music.
Dino Mujkanovic som blir kundansvarig och strategisk rådgivare på byrån. Han kommer närmast från eget konsultbolag och har tidigare jobbat för MediaPlanet och Nöjesguiden.
– Vi tänker alltid "social and digital first" i det vi gör, så även i rekrytering, och vi anpassar konstant kompetensen på byrån för att ligga i absolut framkant, med fokus på att bygga innehåll och erbjudande som ger bäst effekt, kommenterar Tobias Franzén, vd på The Amazing Society.
I början på året anslöt även marknadsansvariga Tina Bergstedt, som senast kommer från Tele2.
Fredrik Thambert