Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

MEDS hittar ny marknadsdirektör hos Google

Publicerad: 11 Juli 2019, 06:21

Marika Baltscheffsky.

Marika Baltscheffsky blir ny marknadsdirektör på apoteksutmanaren MEDS. Hon kommer närmast från Google och utsågs 2018 till supertalang av Veckans Affärer.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerDigitasAmerican ExpressGoogle

Apoteksutmanaren MEDS har rekryterat Marika Baltscheffsky till rollen som marknadsdirektör. Hon kommer närmast från Google och har tidigare gjort internationell karriär inom byråvärlden. Bland annat har Marika Baltscheffsky arbetat på reklambyrån Digitas i New York och London som kreativ strateg och kundansvarig för globala kunder såsom American Express, AstraZeneca, och L'Oreal. På Google gjorde hon karriär inom säljavdelningen där hon hjälpte svenska företag med digitala marknadsföringsstrategier.

2018 utsågs Marika Baltscheffsky till supertalang av Veckans Affärer.

– Jag vill göra MEDS till en självklar del av vardagen för svenska hushåll. Min ambition är att vara ledande inom innovativ och verkligt datadriven marknadsföring. MEDS har haft ett väldigt imponerande första år på marknaden så möjligheterna är enorma, säger hon i ett pressmeddelande.

MEDS vd Björn Thorngren:

– MEDS är väldigt stolta att attrahera vår drömkandidat Marika till nyckelrollen som CMO. Marknadsföring är vår största investering och Marika har helt rätt bakgrund och personlighet för att se till att vi maximerar utfallet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.