Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Mercedes hämtar marknadschef från Nationalencyklopedin

Publicerad: 17 September 2019, 08:09

Monica Linderoth tillträder sin nya roll i november i år.

Foto: Alexander Olivera

I somras övergick marknadschefen för Sverige Victoria Heindorff-Meuller till Mercedes-Benz internationella organisation. Nu står det klart att Monica Linderoth ersätter. Hon kommer senast från en roll som marknadsdirektör för Nationalencyklopedin.


Victoria Heindorff-Meuller var marknadschef för Mercedes-Benz i Sverige i nästan sju år innan hon gick över till att jobba på en nordisk nivå som senior manager global training.

I november kommer bilmärket att ersätta henne med Monica Linderoth som alltså blir ny marknadschef i Sverige. Hon har en bakgrund inom mjukvarubolag. Först var hon nordisk marknadschef på det snabbväxande techföretaget Telavox och nu senast kommer hon från rollen som chief marketing officer på NE Nationalencyklopedin.

– Monica brinner för medarbetarengagemang och kundupplevelsen och tar med sig sina erfarenheter av digital marknadsföring och leadsgenerering från mjukvarubranschen, skriver Mercedes-Benz i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.