Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Meriterade kreatörer till Stendahls

Publicerad: 5 Februari 2018, 15:43

Jens Englund och Erik Winn.

Stendahls rekryterar de prisbelönta kreatörerna Erik Winn och Jens Englund till sitt Stockholmskontor.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

I september stod det klart Stendahls efter 63 år i Göteborg skulle slå upp portarna till sitt första Stockholmskontor. Kontoret leds av Peter Johansson och Andreas Gunberg.

Under hösten var byrån inne i en rejäl rekryteringsoffensiv och förstärkte de två kontoren med 13 medarbetare och anställde Martin Cedergren som ny creative director.

– Under de senaste åren har Stendahls löpande fått förfrågningar från Stockholmsbaserade företag, men känt att vi vill vara på plats i Stockholm för att där ha möjlighet att arbeta tätt och långsiktigt tillsammans med våra kunder på samma framgångsrika sätt som i Göteborg. Nu har vi skapat den möjligheten genom att etablera oss på Skeppsbron 28 i Stockholm, säger Peter Johansson.

Nu fortsätter man rekryteringarna genom att knyta till sig art directorn Erik Winn och copywritern Jens Englund.

Erik Winn har tidigare jobbat på bland annat Acne, Try/Apt och BBH Stockholm där han jobbat med kunder som Volkswagen, Canal Digital och Telenor.

– När jag läste att Stendahls skulle öppna kontor i Stockholm kände jag att det var ett tåg jag verkligen inte ville missa. Byråns extremt breda kompetenser och möjligheter att lösa i stort sett allt under sitt eget tak lockade mig mycket. Dessutom har Stendahls en fantastisk kultur som ska bli väldigt kul att både ta del av och bygga vidare på här i Stockholm, säger Winn i ett pressmeddelande.

Jens Englund kommer närmast från Forsman & Bodenfors men har innan dess jobbat på Paradiset DDB och King. Bland kunderna han jobbat med räknas Tele2, OLW, Triss och SJ.

– Jag har tidigare haft nöjet att jobba med göteborgare och deras trevliga och okomplicerade sätt, men i Göteborg. Att nu få chansen att göra det igen, fast i Stockholm, är ungefär så bra det kan bli. Dessutom känns det förstås både otroligt spännande, för att inte tala om hedrande, att få försöka hjälpa Stendahls erövra Stockholm, säger Englund.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.